طلاق توافقی

درخواست طلاق توافقی

شخصی در حال امضای درخواست طلاق توافقی می باشد و حلقه ازدواج روی کاغذ است

شروع کار و طرح هر گونه دعوای در محاکم دادگستری نیاز به تقدیم درخواست کتبی می باشد. اخیرا با راه اندازی سامانه خدمات الکتروینک قضایی کلیه درخواست ها به صورت الکترونیکی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عمل می آید. بنابراین درخواست طلاق توافقی نیز به صورت اینترنتی از طریق همین دفاتر صورت می گیرد. تقاضای طلاق توافقی مقدماتی دارد که قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی باید انجام پذیرد. در این مقاله نحوه درخواست طلاق توافقی می پردازیم.

درخواست طلاق توافقی چگونه است؟

برای پاسخ به این پرسش که چگونه درخواست طلاق توافقی بدهیم در مقالات گذشته مانند سایت طلاق توافقی، مشاوره طلاق توافقی و دادخواست طلاق توافقی به طور مفصل صحبت کردیم. همانطور که گفته شد مطابق شرایط جدید طلاق توافقی برای درخواست طلاق توافقی زوجین ابتدا باید جهت مشاوره در سایت طلاق توافقی ثبت نام کنند. سامانه ای که برای این منظور از سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده است تحت عنوان سامانه تصمیم در دسترس می باشد. پس از اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق زوجین می توانند برای ثبت تقاضای طلاق توافقی خود به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند.

درخواست طلاق توافقی آنلاین

همانطور که پیش تر نیز گفتیم درخواست طلاق توافقی چه برای انجام مشاوره طلاق توافقی و چه برای ثبت دادخواست طلاق توافقی به صورت اینترنتی می باشد. دادخواست تقاضای طلاق توافقی نیز با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و به دادگاه ارسال می شود.

درخواست طلاق توافقی چقدر طول میکشد

درخواست طلاق توافقی شامل ثبت نام در سایت طلاق توافقی و انجام مشاوره های طلاق توافقی حداقل دو ماه زمان می برد. زیرا از زمانی که گواهی عدم انصراف از طلاق را زوجین دریافت می نمایند حتما باید ۴۵ روز سپری شود تا امکان ثبت دادخوست طلاق توافقی ممکن باشد. بنابراین کل مراحل طلاق توافقی حدود ۴ الی ۶ ماه زمان می برد. البته در صورتی که این روند توسط وکیل طلاق توافقی انجام شود در گروه حقوقی داناج بین ۱۰ تا ۲۰ روز کاری زمان خواهد برد. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله درخواست طلاق توافقی چقدر طول میکشد مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *