طلاق توافقی

سایت طلاق توافقی

صفحه سایت طلاق توافقی

مطابق قانون جدید طلاق توافقی انجام مشاوره برای پرونده های طلاق توافقی اجباری است و بدین منظور قوه قضاییه سامانه طلاق توافقی را راه اندازی کرده است. زوجین چنانچه قصد انجام طلاق توافقی را داشته باشند باید ابتدا از  طریق سایت تصمیم طلاق توافقی، تقاضای طلاق اینترنتی خود را ثبت نمایند. در این رابطه اصطلاحاتی رایج شده و گاهی سوالاتی در این مورد پرسیده می شود. به منظور روشن سازی عنواین در این مقاله به توضیح آنها می پردازیم.

ثبت نام طلاق توافقی

این روزها اصطلاح ثبت نام طلاق توافقی را زیاد می شنویم. منظور از ثبت نام طلاق توافقی در واقع همان ثبت نام در سامانه تصمیم قوه قضائیه در سایت تصمیم می باشد. بدین معنا که زوجین به منظور دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق می بایست در این سایت برای انجام جلسات مشاوره ثبت نام کنند که به آن اصطلاحاً ثبت نام طلاق توافقی گفته می شود.

سامانه ثبت طلاق

سامانه ثبت طلاق سامانه ای است که قوه قضاییه در سال ۱۳۹۷ ایجاد کرده است. درخواست طلاق زوجین پس از ثبت نام در این سامانه ثبت طلاق به مراکز غربالگری بهزیستی فرستاده می شوند تا چنانچه امکان ایجاد صلح و سازش بین آنها وجود دارد مشاور روانشناس بتواند آنها را از انجام طلاق منصرف نماید.

سامانه تصمیم طلاق توافقی

اولین اقدام برای درخواست طلاق توافقی مراجعه به سامانه تصمیم طلاق توافقی می باشد که به سایت تصمیم طلاق معروف است. پس از مراجعه به سایت تصمیم طلاق توافقی زوجین اقدام به ثبت درخواست  خود در سایت تصمیم می نمایند. زوجین پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در سایت تصمیم توافقی می توانند ثبت نام برای طلاق توافقی خود را انجام دهند و سپس با گذشت 45 روز از انجام آخرین جلسه مشاوره، گواهی عدم انصراف از طلاق آنها در سایت تصمیم با کد رهگیری طلاق توافقی ارائه می شود تا بتوانند جهت ثبت دادخواست خود اقدام نمایند.

سایت تصمیم طلاق توافقی تهران

زوجینی که در تهران هستند باید به سایت تصمیم تهران به نشانی فوق الذکر مراجعه کنند و به مراکز مشاوره بهزیستی تهران جهت انجام مشاوره مراجعه نمایند. در سایت تصمیم برای طلاق، در هر شهر مراکز غربالگری طلاق توافقی  متفاوت می باشد.

پیگیری سامانه تصمیم

برای پیگیری درخواست مشاوره طلاق توافقی می توانید با کد پیگیری که سامانه هنگام ثبت نام به زوجین ارائه می دهد وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید و چنانچه مرکزی جهت مشاوره به شما معرفی شده باشد با در دست داشتن مدارک شناسایی به آن مراکز مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *