طلاق توافقی

سریع ترین راه طلاق توافقی

دست مرد و زن در حال انجام سریع ترین راه طلاق توافقی می باشد

همانطور که در مقالات گذشته گفتیم برای انجام طلاق توافقی زوجین باید جلسات مشاوره را طی نموده و سپس برای طلاق توافقی اقدام نمایند در این مقاله می خواهیم پس از توضیح مختصری در خصوص راه های طلاق به سریع ترین راه طلاق بپردازیم.

راه های طلاق

راه های قانونی طلاق سه مورد می باشد. راه اول طلاق از سمت زوج می باشد که در آن طلاق از طرف مرد مطرح می شود و متقاضی طلاق مرد می باشد. راه دوم طلاق از سمت زوجه می باشد که در آن طلاق از طرف زن مطرح می شود. سومین راه طلاق توافقی یا طلاق تفاهمی است که زوجین هر دو بر انجام جدایی توافق دارند. این روش طلاق در بین راه های گرفتن طلاق، به عنوان بهترین راه طلاق نیز شناخته شده است. راه طلاق توافقی به این دلیل که زوجین بر سر کلیه مسائل خود توافق نموده اند به آسانترین و سریع ترین راه طلاق و بی تنش ترین راه طلاق نیز شهرت دارد.

راه های طلاق توافقی

چناچه زوجین بخواهند طلاق توافقی بگیرند می تواند از چند راه آن را انجام دهند ما در مقاله مراحل طلاق توافقی راههای طلاق توافقی را به طور توضیح دادیم . در این مقاله به طور مختصر روشهای طلاق توافقی را توضیح می دهیم.

روش های طلاق توافقی

در طلاق توافقی نیز خود دو روش جهت اقدام به طلاق وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم

یکی از روش های طلاق توافقی انجام فرآیند طلاق  توسط خود زوجین با مراجعه به سایت تصمیم و شرکت در جلسات مشاوره می باشد که اصطلاحا به طلاق توافقی بدون وکیل شهرت دارد. در این روش گرفتن طلاق توافقی منوط به دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز مشاوره و بهزیستی است. در این روش طلاق توافقی، زوجین می توانند در حدود ۴ الی ۵ ماه رای طلاق توافقی را اخذ نمایند.

  سریع ترین روش طلاق توافقی

اما دومین روش گرفتن طلاق توافقی مراجعه به وکیل جهت انجام فرآیند طلاق توافقی است. در این روش زوجین با مراجعه به وکیل دادگستری و تنظیم وکالتنامه اقدام به طلاق می کنند. به دلیل اینکه این روش طلاق توافقی بدون حضور زوجین انجام می پذیرد، به عنوان طلاق سریع و آسان شناخته شده است. گرفتن وکیل برای طلاق توافقی سریع ترین راه برای طلاق توافقی است. بنابراین چنانچه زوجین به دنبال سریع ترین زمان برای طلاق باشند، می توانند از طریق گرفتن وکیل طلاق توافقی اقدام به انجام فرآیند طلاق نمایند. این طلاق سریع برای زوجینی پیشنهاد می شود که تلاش خود را برای حفظ زندگی مشترک کرده و به نتیجه قطعی برای انجام طلاق رسیده اند. در این روش طلاق توافقی حضور زوجین در هیچ یک از مراحل نیاز نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *